پروژه های آمادهتحلیلی و تحقیقی

پایان نامه تحریم در صنعت هوایی ایران

برای سفارش انواع پروژه کلیک کنید

با احترام ، مقاله ی خلاصه زیر به صورت کامل در یک فایل 70 صفحه ای به زبان فارسی موجود می باشد که شما بازدید کننده محترم می توانید آن را از قسمت سفارش سایت سفارش دهید .

ایرباس 320
هواپیمایی ایران ، عکس هواپیمایی ماهان ایرباس 320

چکیده:

از دیرباز مساله حمل و نقل در مجامع ملی و بین المللی مورد توجه بوده است و همین موضوع انسان را در پیشبرد هدف های خود به سمت تبادل ارزی و کالا و همینطور صنعت گردشگری سوق داده است . پس از سال های متمادی انسان به جایگاهی رسید که قادر به جابجایی های هوایی شد و این امر رفته رفته تبدیل به یکی از بزرگ ترین ابعاد صنعتی گشت .

در کشور ایران نیز این صنعت رشد متناسبی پیدا کرده است تا جایی که شرکت های متعدد و بزرگی در زمینه حمل و نقل هواپیمایی تاسیس شده اند .

این صنعت وابسطه به چند عنصر اقتصادی مادر میباشد که از بین آن ها میتوان به ساخت و ساز هواپیما و تامین ابزار و وسایل پشتیبانی و همچنین پشتیبانی فنی آن اشاره داشت  که هر کدام از این موارد توسط شرکت خاصی در کشور های گوناگون صورت میپزیرد  اما به علت وجود تحریم های اقتصادی و سیاسی فراوان در ایران ، متاسفانه شاهد ضربه های محلک به این صنعت در کشور میباشیم ، اما بدنبال آن راه کار ها و مسائلی را در این خصوص بررسی خواهیم نمود .

 پیشگفتار

پروژه ای که در اختیار شماست در واقع تحلیلی بر صنعت هواپیمایی ایران و مسئله تحریم بر این صنعت است ، که با تحقیق میان مقالات منتشر شده و همچنین پرسش و پاسخ در محیط فرودگاه بدست آمده است . هدف از گرداوری این تحقیقات روشن شدن جایگاه تحریم بر صنعت هواپیمایی بوده و به دنبال آن راه کار هایی برای  پیشبرد این صنعت اراده میگردد ..

نتیجه گیری از تحقیق :

طبق بررسی های انجام شده در این تحقیق ، مشخص میشود که علت اصلی اعمال تحریم ها در حوزه صنعت هواپیمایی ایران مسائل سیاسی بین ایران و کشور های تحریم کننده است ، و آنها با این تحریم ها قصد دارند تا مسئله هسته ای ایران را تحت شعاع قرار دهند و فشار های سیاسی را  بر ملت سنگین جلوه دهند ، لذا از هیچ اقدامی برای تحمیل هر چه بیشتر تحریم ها دست بردار نیستند . در واقع صنعت هوایی ایران بخشی از تحریم هاست و نمیتوان برای آن علت و محدوده خاصی مشخص کرد ، مطمئنا اتمام تحریم ها ی صنعت هواپیمایی ایران با اتمام تحریم ها علیه ایران رابطه مستقیم داشته و این صنعت به صورت مستقل قادر به کنار زدن مسئله تحریم نیست . اما میتوان با راه کار هایی برای دور زدن این تحریم ها اقدام کرد تا ضرر و زیان کمتری به این بخش از صنعت کشور وارد گردد .

پیشنهادات

  1. مدیریت قوی و کار آمد بر هر آنچه که هست
  2. همکاری با کشور هایی که تحریم را سرلوحه همکاری های خود قرار نداده اند
  3. تغییر بخش مبادلات ارزی و فرابورسی
  4. گام برداشتن قدرتمندانه در مسیر تولید و خودکفایی
  5. آگاه سازی مردم در زمینه همکاری های انسانی و سیاسی
  6. بازنگری و اصلاح روند رشد مسئله هسته ای
  7. ایجاد دیپلماسی قوی و فعال
  8. جلوگیری از تشدید تحریم ها
  9. جلوگیری از تحریک جامعه جهانی مقابل ایران و ملت ایران
  10. خنثی سازی تحریم ها
  11. جایگزینی ارزی بجز دلار و یورو در درآمد های نفتی
برچسب ها

ashkan

با سلام ، از حضور ارزشمند شما در این سایت خوشحالم و امیدوارم مطلبی که مشاهده می فرمایید مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، نظرات با ارزش خود را حتما با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن