تازه های عمومی

نخست وزیر مالزی: همه مسافرین هواپیمای مفقود شده کشته شده‌اند

رزاق ، نخست وزیر 2014 مالزی
رزاق ، نخست وزیر 2014 مالزی

در شرایطی که بیش از دو هفته از واقعه ناپدید شدن یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی می گذرد و تاکنون هیچ اثر مشخصی از این هواپیما یافت نشده بود، دقایقی پیش نخست وزیر مالزی با حضور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد شواهد قطعی، از کشته شدن همه مسافرین این هواپیما حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، نخست وزیر مالزی دقایقی پیش با حضور در یک کنفرانس خبری و در جمع خبرنگاران اعلام کرد تمامی شواهد به دست آمده، از سقوط هواپیمای شماره 370 این کشور در جنوب اقیانوس هند و کشته شده همه 239 مسافر این هواپیما حکایت دارد.

نخست وزیر مالزی اعلام کرد که شواهد نشان داده است که هواپیمای مفقود شده به سمت جنوب و به سوی اقیانوس هند پرواز کرده و پرواز آن آنجا «تمام شده است». وی گفت تحلیل اطلاعات ماهواره‌ای نشان می‌دهد آخرین موقعیت هواپیما در غرب بندری در استرالیا بوده و برای هواپیما امکان هیچ فرود سالمی وجود ندارد.

نجیب رزاق اظهار داشت: «ما با نهایت تاسف و اندوه به شما اطلاع می‌دهیم که پرواز هواپیمای MH370 در جنوب اقیانوس هند به پایان رسیده است. ما جزئیات بیستر را فردا در کنفرانسی خبری در اختیار شما خواهیم گذاشت… از رسانه‌ها خواهش می‌کنم حریم خانوده‌های مسافران را محترم بشمارند».

اعلام سرنوشت هواپیمای مالزیایی بر اساس تحلیل اطلاعات ماهواره انگلیسی «اینمارست» بوده است. این اولین بار است که چنین شیوه‌ای برای تحلیل اطلاعات ماهواره‌ای بکار گرفته شده است. افزون بر این، گفته می شود قطعاتی که توسط تیم های جست و جوگر استرالیایی در اقیانوس پیدا شده، متعلق به هواپیمای مذکور بوده است.

برچسب ها

ashkan

با سلام ، از حضور ارزشمند شما در این سایت خوشحالم و امیدوارم مطلبی که مشاهده می فرمایید مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، نظرات با ارزش خود را حتما با ما در میان بگذارید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن